Sunday, January 11, 2009

Banjir kilat melanda kuching

Aku sempat juak pergi menjengok keadaan banjir di sekitar bandar Kuching malam tok tek. Di antara kawasan yang sempat aku pergi ialah di jalan Astana kat area Pawada. Keadaan amat terok juak ku nangga. Sampey paras pinggang. aku sempat ambik beberapa shots sitok. Dalam aku ngambar adalah seorang hamba Allah tok datang dari belakang. Dah lah part ya aik sengan lutut aku!! rilek rilek jak nya madah...bebait jang...aku tek kak nangga ular mengambor kat sia...huh apa tunggu lagik...putus seleypar aku oleh nya.. medam jak kaki aku berekot lam aik..nang apa lah orang ya..sempat juak nangga miak jual burger dalam aik..tong gas dah timbol masih juak nak bedagang...tok patut di contoheh...sik ngira hujan..sik ngira banjir.. tetap juak semangat nya nak berjual...













Rumah sebelah RNR tok dah sampai paras dada kul 7 malam tadik


Stall burger paling aku respect..tengah banjir pun nya masih berjual ..walaupun tong gas dah timbul. tahan k kaki jak pok

















Tempat kedua sempat ku singgah di perumahan lamak..kat rumah abang aku. Rumah cikgu aku pun kenak banjir juak. Sitok aku nemu pusak berenang, sik sempat ku shots nya time lam aik...nang laju juak nya berenang embak nyawa. kesian ku nangga Kancil tenggelam setengah sik pat di selamat. Kancil tok tengah molah driveshaft nya... agik berepair...sampat juak ku nanyak ngan tuan punya nya...gik berpolah kancil ku pok...kata nya lom sempat ku nanyak dah nya madah..nya pikir aku reporter newspaper ney ndak kah.. macam macam jak di kelaka nya...aok aok ajak kata aku..last last bila ku madah aku ngambar k masok blog ku ajak alu blah jak kawan ya...sik merik salam agik kekekek.



Kancil berendam tepi rumah












Aksi perenang 100 meter kucing orenjeboom







Rumah di RPR phase 1 di masok aik














Surau Darul Hijrah Kampung Tupong Jalan Merdeka Kuching








Aksi remaja kampung selepas menyelamat jiran mereka daripada tengelam ke dalam banjir
Tempat ketiga ku pergi kat Tupong jalan merdeka...sik jauh dari umah Rizal24 & nenek Rudy2k...Kes sitok best lagik..bok keluar dari kenari aku..alu kenak kerepak pengerusi Surau Darul Hijrah kampung Tupong Jalan Merdeka...shioh lom nanyak lom apa gik alu kenakaku kekekeke...."aku dari tadik dah telipon ngan reporter" kata nya..."sik ngecol ngecol, ney tuju kau tok bok ngecol...aik dah surut lam surau tok...tadik acap sampey ngan pinggang" kata nya....alu terdiam aku sambil ku merati seloa nya sik basah juak..heheheh maka ku nangga aik ngak ngan palak tut hehehe...Tapi nang fun juak cover benda camtok....Pengalaman baru bagi aku..asal ko embak SLR jak...lalu jadi reporter lah kau tok...nasib bait aku sik di pangkong nya...



Rumah di naiki air di kampung Tupong Jalan Merdeka











Renung renung kan lah...kepada kita yang sik kenak banjir macam tok bersukur lah...sik lah payah kita nak berkemas kedak sidak nya tok..lelah juak rasa akuSedangkan turun nait ngambar tok gik dah lelah aku...belom gik suroh nyapu aik meresi rumah kedak sidak nya..heheheh.

4 comments:

  1. nang terok la banjir rah kuching owh

    ReplyDelete
  2. yah..kenak kerepak duhal...hehehe. ilek bro

    ReplyDelete
  3. wakakak u sik nganbik i tgh menyelamat sidak 2 banjir keke dgn perahu yang amat cangih kekek ....best pok .. mun mls nak g meli ikan aku ngail dari penjan bilit ku jak keke

    ReplyDelete